ملزومات مورد نیاز کمپین در مناطق آب و هوایی مختلف

طبیعت‌گردی و کمپینگ به حدی جذاب و هیجان‌انگیز است که تمام افراد دوست دارند دست حداقل یک‌بار هم که شده آن را تجربه کنند ولی معمولا کمتر کسی از لوازم و ملزومات مورد نیاز آن اطلاع دارد؛ تا آنجا که معمولا می‌شود طبیعت گردهای حرفه‌ای و مبتدی را از روی وسایلی که به همراه دارند شناخت. پس در گام اول برای اینکه بتوانید سفر خوبی را در طبیعت تجربه کنیم باید بدانیم که چه وسایلی مهم‌اند و به همراه داشتن آن‌ها در این نوع سفرها حایز اهمیت است.
اگرچه لوازم مورد نیاز برای کمپینگ نسبت به نوع سفر و نیاز هر فرد متفاوت است ولی ما در این مطلب به معرفی لوازم ضروری مورد نیاز برای کمپینگ و سفر به چهار منطقه کوهستانی، بیابانی، جنگلی و ساحلی می‌پردازیم.

 

چک لیست وسایل مورد نیاز برای کمپینگ
قبل از اینکه سفر خود را آغاز کنید، حتما چک‌لیستی از وسایلی که در این سفر به آن احتیاج پیدا خواهید کرد تهیه کنید تا هیچ چیزی یادتان نرود.
– چادر
– کیسه خواب
– زیرانداز
– کوله‌پشتی
– ملحفه و پانچو
– کفش و لباس
– دمپایی یا صندل
– قاشق چنگال و چاقوی چندکاره و لیوان
– قابلمه و ماهیتابه
– کتری و قوری
– چاقو شکاری
– شمع یا فانوس
– چراغ‌قوه و باتری اضافه
– اجاق مسافرتی
– جعبه کمک‌های اولیه
– حوله
– وسایل بهداشتی
– نخ، سوزن و قیچی
– کیسه پلاستیکی
– کیسه ضد آب
– کبریت و فندک
– کپسول مسافرتی به همراه سرشعله
– قطب‌نما
– سوت
– موبایل، باتری اضافه و پاور‌بانک
– دوربین عکاسی

اگر قصد دارید در تعطیلات نوروزی طبیعت‌گردی کنید اما ملزومات کمپینگ را ندارید و وقت چندانی نیز برای تهیه این ملزومات در اختیارتان نیست، می‌توانید سری به سایت دیوار بزنید و تمام این ملزومات را تهیه کنید. این کار علاوه‌بر اینکه به صرفه‌جویی وقتتان کمک می‌کند، از هزینه‌های شما نیز می‌کاهد و می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کمتر، این ملزومات را به‌صورت دست دوم تهیه کنید، زیرا بین جنس نو و دست دومِ بسیاری از این ملزومات از نظر کارایی تفاوت چندانی وجود ندارد. سفر خوبی داشته باشید.