راهنمای خرید از سایت طنابچه

1 جستجو و انتخاب کالا

برای جستجوی کالای مورد نظر خود در سایت طنابچه ، از سه روش می‏‌توانید استفاده کنید:

 

–  استفاده از ابزار نوار جستجو (در صورتی که مدل یا برند مورد نظر خود را از قبل انتخاب کرده باشید)

در قسمت بالای صفحه‌های سایت یک ابزار جستجو وجود دارد و شما می‌‏توانید با تایپ نام یا بخشی از نام آن کالا در نوار جستجو ، به صورت مستقیم به سراغ محصول مورد نظر خود بروید. 

 

 – استفاده از بخش بندی گروه‌های کالا

زیر ابزار نوار جستجو ، گروه بندی کالا قرار دارد که  با قرار دادن نشان‏گر موس بر روی هر یک از آنها ، دسته بندی محصولات مرتبط آن گروه کالا نمایش داده می‌‏‏شود.

سپس با  کلیک کردن بر روی دسته بندی‏‏‌های کالا ، شما به صفحه‌ی جستجوی پیشرفته منتقل می‌شوید که می‌‏‏توانید بر اساس سازنده، نوع یا رنگ جستجوی خود را محدود کنید.

در مراحل بعدی، می‌‏‏توانید از ابزار جستجوی پیشرفته سایت استفاده کنید و با انتخاب ویژگی‌‏‏هایی که برای شما اهمیت بیشتری دارند در کنار محدود کردن دامنه قیمت کالا، کالای مطلوب خود را راحت‏‏‌تر انتخاب کنید.

 

–  استفاده از ابزار دسترسی سریع

در نوار دسترسی سریع در صفحه اصلی سایت نیز می‌توانید روی گروه کالای موردنظر کلیک کنید تا به صفحه‌ی جستجوی پیشرفته منتقل شوید.

 

همچنین، بخش‌‏هایی در سایت شامل “جدیدترین‏‌ کالاها”، “محبوب‌ترین کالاها” و “پرفروش‏‌ترین‏‌ها” در نظر گرفته شده‌‏‏اند که بررسی محصولات در این بخش‏‏‌ها می‌‏تواند شما را در انتخاب کالای مورد نظرتان کمک نماید.

 

 – 2 اضافه کردن کالا به سبد خرید

پس از انتخاب کالایی که تصمیم نهایی برای خرید آن دارید، با کلیک کردن بر روی گزینه اضافه به سبد خرید، وارد صفحه سبد خرید می‌‏شوید. اگر قصد خرید کالاهای بیشتری را دارید، آنها را نیز به سبد خرید خود اضافه کنید تا به صورت یک سفارش برای شما پردازش و ارسال شوند. لازم به ذکر است که اگر مبلغ مجموع کالاهای سفارش‌ شما بیشتر از دویست هزار تومان شود، در تهران مشمول تحویل رایگان طنابچه خواهد شد.

 

 

3 – نهایی کردن خرید

پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، باید سفارش خود را طی 4 مرحله زیر تکمیل و نهایی کنید:

  • ورود به طنابچه ، 2) اطلاعات ارسال سفارش، 3) بازبینی سفارش و 4) اطلاعات پرداخت.

اگر بدون وارد شدن در سایت کالاهای موردنظرتان را به سبد خرید اضافه کرده باشید، باید در مرحله “ورود به طنابچه ” با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت ‏‌شوید. اگر قبلاً حساب کاربری در طنابچه نداشته‌اید می‌‏‏توانید به راحتی در چند ثانیه و با وارد کردن ایمیل و مشخصات خود، ابتدا عضو سایت شده و سپس سبد خرید خود را ثبت کنید. سپس با طی مراحل بعدی، سفارش شما ثبت و آماده پردازش خواهد شد.

در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهامی می‌توانید به بخش تماس با ما  مراجعه نمایید.

راهنمای خرید یا سفارش محصول

راهنمای خرید محصول

قبل از اقدام به هرگونه خرید، شما باید در سایت طنابچه عضو شوید. لینک عضویت بالای صفحه وجود دارد و فرآیند عضویت طوری طراحی شده که در کم ترین زمان ممکن انجام شده و خللی در فرآیند خرید شما وارد نکند. با عضویت در سایت می توانید از سایر امکانات فروشگاه طنابچه نیز استفاده کنید.
به طور کلی، 5 رویه فروش کالا در فروشگاه طنابچه وجود دارد:

1-    فروش عادی
این روش همان روش فروش متعارف در بیشتر فروشگاه های اینترنتی است. مشتری سفارش خود را ثبت می کند و پس از آن هزینه خرید خود را به یکی از دو صورت آنلاین ( درگاه پرداخت ) یا درب منزل پرداخت می کند.
در هنگام بررسی محصولات، امکاناتی جهت دسترسی آسان شما به اطلاعات درباره کالای مورد نظرتان در نظر گرفته شده است. یکی از آنها مقالات مرتبط با هر محصول است که در ستون سمت راست قابل مشاهده می باشد. این مقالات به بررسی کاربردهای محصول، مقایسه برندها و معرفی امکانات محصول می پردازد.
علاوه بر این شما می توانید نظرات خود را پایین هر محصول درج نمایید. به این صورت یک بانک اطلاعاتی قوی از دید کسانی که از یک محصول خاص استفاده کرده اند به وجود خواهد آمد که می تواند برای خرید آن کالا راهنمای بسیار خوبی محسوب شود.
شما پس از بررسی و انتخاب کالا یا کالاهای مورد نظرتان، بر روی گزینه “اضافه به سبد خرید” کلیک می کنید. پس از اتمام انتخاب کالاهای مورد نظر، از طریق لینک بالای صفحه وارد سبد خرید خود شده ومراحل خرید را به سادگی دنبال می کنید.
پس از تأیید کالاهای انتخاب شده بر روی گزینه مرحله بعد کلیک می کنید. در این مرحله، نام و ایمیل شما مطابق آنچه هنگام عضویت وارد کرده اید نمایش داده می شود. در مرحله بعد اطلاعات شخصی خود را به همراه آدرس وارد می کنید. در صورتیکه آدرس حمل مورد نظرتان با آدرس وارد شده در حساب کاربریتان متفاوت است، تیک مربوطه را زده و آدرس مورد نظر را وارد می کنید. در مرحله بعدی، روش ارسال کالا و روش پرداخت را مشخص کرده و به مرحله ماقبل پایانی یعنی نمایش پیش فاکتور وارد می شوید. با توجه به کلیه انتخاب هایتان در مراحل قبل، خلاصه ای از درخواست های شما به همراه ریز هزینه ها و هزینه کلی خرید محاسبه شده و در اختیارتان قرار داده می شود. البته باید دقت شود که هزینه حمل در پیش فاکتور وارد نشده است. هزینه حمل طبق تعرفه قرار گرفته بر روی سایت محاسبه شده و قبل از ارسال سفارش، طی تماس تلفنی به اطلاع خریدار رسیده و در صورت تأیید وی، سفارش ارسال می شود. در صورتی که روش پرداخت آنلاین را انتخاب کرده باشید، با تأیید پیش فاکتور به درگاه بانک منتقل می شوید و پس از پرداخت، خرید شما نهایی شده و یک کد رهگیری به شما تخصیص داده خواهد شد. در صورت انتخاب روش پرداخت درب منزل، با تأیید پیش فاکتور خرید شما نهایی شده و هزینه ها طبق پیش فاکتور، درب منزل و پس از تحویل کالا از شما دریافت خواهد شد.
 
2-   فروش عمده
مشتریان می توانند سفارشات عمده خود را از طریق ایمیل برای ما ارسال کنند. پس از بررسی و تأیید، سفارش آنها تأمین و برایشان ارسال می شود. لازم است در ایمیل ارسالی مشخصات شخص سفارش دهنده به طور کامل و دقیق ذکر شود تا هم مسئولین فروشگاه بتوانند از صحت سفارش اطمینان حاصل کنند و هم در فرآیند ارسال سفارش مشکلی ایجاد نشود.
 
3-  فروش بسته ای محصولات ( Bundling )
در این روش کالاها به صورت بسته ای به فروش می رسند. به این صورت که کالاهای متنوع و البته مرتبط، در یک بسته گردآوری شده و به صورت بسته ای به فروش می رسد. قیمت گذاری این بسته ها به صورتی است که برای مشتری جذابیت داشته باشد.
یکی از باکس های موجود در صفحه اول سایت با نام ” فروش بسته ای ” مرتبط به همین بخش بوده و با کلیک بر روی آن می توانید بسته های موجود برای فروش را به همراه اطلاعات هر بسته مشاهده کنید. فرآیند خرید بسته ای کالاها نیز به همان صورت خرید عادی تک کالایی می باشد.
 
4-   پیشنهاد ویژه ( Special Offer )
برخی اوقات کالا یا کالاهایی شامل حراج می شوند و یا قیمت گذاری آنها به گونه ایست که خرید آنها به نفع مشتری خواهد بود. در چنین شرایطی آن محصول به عنوان پیشنهاد ویژه در باکسی تحت همین عنوان در صفحه اول، به مشتریان پیشنهاد داده می شود.
 
5-   خرید گروهی آنلاین ( Online Group-Buying )
همانطور که از نام این روش پیداست، خرید گروهی وابسته به تعداد سفارش می باشد. رویه به این صورت است که یک یا چند کالا به مشتریان پیشنهاد می شود و ذکر می شود که به طور مثال اگر تعداد سفارشات این محصول به عدد ده برسد، در آن صورت این محصول با قیمتی پایین تر از قیمت بازار به سفارش دهندگان عرضه می شود. اما اگر به ده نرسد عملا خریدی اتفاق نخواهد افتاد.
روش خرید گروهی آنلاین از روش های محبوب خرید در دنیای تجارت الکترونیک امروز جهان به حساب می آید، به گونه ای که سایت های بسیار بزرگی در جهان به طور تخصصی با استفاده از همین روش مشغول فعالیت هستند.
این روش در کسب و کارهای تجارت الکترونیک در ایران، روشی نو محسوب می شود.